WordPress Püf Noktaları

WordPress’i uygun kullanıyor muyuz?

Öncelikle selamlar, umarım iyisinizdir. Teşekkürler bizler de iyiyiz 🙂
Neden böyle bir içerik oluşturuyoruz ve neden böyle sorulara yanıt veriyoruz ondan bahsetmek isterim. Sitemiz içerisinde kullanıcılar için hem çözüm odaklı hem de aradığını bulabilmesi odaklı içerikler üretiyoruz. İçeriklerimizin büyük bir kısmı ise yaşanan ve yaşanacak sorunların çözümü üzerine fakat, neden bir WordPress’i uygun kullanıp kullanmadığımızı sorgulayan içerik oluşturmayalım ki? Dedik ve şuan bu yazıyı okuyorsunuz 🙂 Ee, biz de yazıyoruz haliyle.

Aslına bakacak olursak, siteniz blog ve sadece kişisel blog içerikleri üretiyorsanız cevap evet, uygun kullanıyorsunuz. Fakat siteniz blog ve etten tüyden içerikler paylaşıyor ve SEO ayarları da yapmıyorsanız, o zaman uygun kullanmıyorsunuz!

Neden mi? Çünkü herşeyin bir nizamı var. Hayatta besin zinciri ve life circle yani yaşam döngüsü olduğu gibi herşeyin belli başlı bir düzeni var. Düzeni kurulmamış her bir web sitesi maalesef uygun olmuyor ve olmayacakta.

Gelin bu yazımızda hep birlikte WordPress’i uygun kullanmanıza fayda sağlayacak WordPress Püf Noktalarına birlikte bakalım.

Wordpress'te Yapılmayacak Hatalar
WordPress Basit SEO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WordPress Püf Noktaları

Asıl konumuza yavaştan başlayalım istedik. Kullandığınız WordPress sitesinde kullanıcılara hitap etmeniz en önemli etken.

Peki, nasıl kullanıcılara hitap edebiliriz?

  • Erişimi düzgün ve kolay bir arayüz
  • İçeriklerin birinden diğerine kolay olarak geçişi
  • Sosyal imlemeler ile donatılmış bileşen bölümleri
  • Kullanıcılar ile etkileşim yaratbilecek içerikler
  • Hızlı bir WordPress Hosting paketi
  • CDN mevcut ya da CDN Desteğine sahip bir Hosting seçimi
  • Harika görseller
  • Esnek, düzenlemesi zevkli ve alışılmamış arayüz tasarımı, UX ya da tema

Sağlamasını yapar isek bu püf noktalar ile kullanıcılara hitabımız kolaylaşacaktır.

Kullanıcılara WordPress Sitemiz ile Nasıl Hitap Ederiz?

Bu soru çoğunlukla WordPress site sahibi kullanıcılar arasında sıkça soruluyor. Kullanıcılara nasıl hitap ederiz?

Kullanıcılara hitap etmek için öncelikle sitemizde belli başlı metrikleri belirlememiz gerekiyor. Bakınız:

  1. Hobi sitesi
  2. Haber sitesi
  3. Teknoloji sitesi
  4. internet ortamında çok fazla eşi olmayan web site şablonları
  5. Kişisel Blog, Günlük

Bu yapıyı belirledikten sonra konuyu çok fazla dağıtmadan aynı şablonlar üzerinden ilerlemek gerekiyor. Çünkü web sitenizde her daldan bir içerik yazdığınız takdirde sitenize gelen kullanıcı sizin profesyonel olmadığınızı anlıyor, ürettiğiniz içeriğin kalitesine güvenmiyor ya da çok fazla farklı konu olduğundan sitenizi umursamıyor. Bir dakikalık sitenize baktıktan sonra sitenizden çıkış sergiliyor.

Buna ise Bounce Rate yükselten olay deniyor. Peki, Bounce Rate nedir? Kısaca hemen çıkma oranı olarak Türkçeleştirebiliriz. Bununla Google Analytics kullanıyor iseniz panelinizde sıkça karşılaşacaksınız. Bu konu hakkında ise yakın zamanda detaylı bir içerik oluşturacağımızın bilgisini vermek isterim.

Sosyal olduğunuzu gösterin
WordPress Püf Noktaları

Sitenize Gelen Ziyaretçileri Sitenizde Tutma, Kaybetmeme

Evet, az önceki başlığımızda bahsettiğim üzere Bounce Rate’i artırmayacak ve düşük oranda tutacak tüyomuzu buradan aktaracağım. Aslında yukarıdaki başlığa biraz dikkat ederseniz sitenize gelen ziyaretçileri de haliyle kaçırmamış olacaksınız.

Kullanıcıları kaçırmamak için yapılacak 10 şey;

  • Güncel ve okunabilir içerik
  • Sonraki konuyu besleyecek ve o konuya ön ayak olacak içerikler
  • Sayfa içi kuvvetli linklendirme (konu – konu ya da sayfa – sayfa linklendirmeleri)
  • Merak uyandıracak başlıklar
  • Şematik içerik yapısı
  • Detaycılık ve soru soran içerik yapısı
  • Gif ve Türleri ile konu, içerik şekillendirmesi
  • Düzgün menü ve menü linklendirmesi
  • Kullanıcının size ulaşabileceğini hissettiren şeffaf iletişim ya da açık iletişim bilgileri

Bu saydıklarımı yaptığınız zaman sitenize gelen kullanıcı ortalama olarak 1-2 dakika ortalamaya sahip olacaktır. Bu ise nereden bakarsanız bakın Bounce Rate’inizi %30-40 arası tutabilir. Bu da rakipleriniz var ise rakiplerinize güzel bir Google SERP farkı atmanızı sağlayacaktır.

Tatlış bir Gif ile anlatmak istediğimi daha iyi anlatamazdım.

Devamlılık
WordPress Püf Noktaları

Devamlılığı Nasıl Sağlarız?

Konu başlıkları, konular ve içerik şemaları her zaman düzenli ve özenli olmalı. Devamlılık ise bunların en basit ve anlaşılabilir örneği. Yazımızı okumaya devam ediyorsanız soracağınız soruyu durun tahmin edeyim 🙂 Sıkıldım, sırada ne var?

Sıkıldım, sırada ne var sorusunu sorabilecek tüm blog yazarları ve içerik üreticilerinin devamlılığı olmadığı aşikâr ve bilinen bir gerçektir. Bu işlerde sıkılmak projenizi rafa kaldırmak ile aynı kapıya çıkıyor.

Güncel içerik üretemiyorsanız, günlüğünüzü yazın. Kullanıcılar sempatik yazarları severler. Yani nasıl? Kişisel olarak geçirdiğiniz gününüzü biraz süsleyerek hikayeleştirin. En kötü 1 gününüzü sığdırabileceğiniz ortalama 500-600 kelime bandında bir içerik çıkarabilirsiniz. Bunu da hoş başlıklar ile güzelleştirebilirsiniz. Mesela: 15 Haziran’da Yapamadıklarım ya da Yaptıklarım? Gibi.

İlettiğim gibi en kötü geçirdiğiniz günü ya da 2 günde bir geçirdiğiniz gününüzü aktarabileceğiniz bir içeriğiniz aslında kenarda hazır bulunuyor. Konu yok ise bu tür içeriklerle günlük okumayı seven ve meraklı olan kullanıcılar için devamlılığınız olduğunu kanıtlayan bir yapı olacaktır.

Ya kem küm demeyin, bu sizin için altın değerinde, herkese de bu kıyağı yapmayız ona göre 🙂

Gif’i de Game Of Thrones’tan seçtim, mesaj ince çaktırmayalım.

İçerik Kraldır, Content is King - Bill Gates
İçerik Kraldır, Content is King – Bill Gates

İçerik Ne Kadar Önemli?

90’ların sonundan beri gündemde olan ve en basit bir sosyal medya, blog üreticisinin bildiği bir deyimi aktarayım, Content is King = İçerik Kraldır. Buradan da anlayacağımız üzere içerik web sitemizin herşeyi, insanlar için su neyse, web sitesi için de içerikler o’dur.

İçeriklerinizi her zaman titizlikle yazmanız, benzersiz olmanız ve başkası olmamanız gerekiyor. Ha, bu şey değil tabii ki, fantezi türünde hayali hayatınızı aktarıyorsanız orası başka 🙂

Burada WordPress Püf noktalarını vermemizin sebebi ise herkesin başarılı bir içerik üreticisi olmasını desteklememizdendir 🙂

Bizde yalan yok, Bill amca söyledi lafı haberiniz olsun.

İçerik Yapısı ve İçeriğin Şeması

İçerik şeması WordPress Püf Noktaları’nın tam anlamlı temeli diyebilirim. Bu yapı hakkında da biraz daha çatlaklık yapıp sizlere detay vereceğim. Hazır mısınız?

Başlık, Alt başlık, soru var ise alt başlığın alt başlığı, tekrar alt başlık, alt başlık ve düşük seviye alt başlık ile 5-6 başlıklı içerik yazımı yapmanızdır.

WordPress Püf Noktaları dediysem, evet gerçekten püf noktalarının detayı burada oluyor. Peki, başlık yapısı nasıl olacak örnek gösterir misin dediğinizi yorum gelmeden görür gibiyim 🙂

  • H1 ana başlık
  • H2 alt başlık
  • H3 alt başlığın açıklamalı alt başlığı tabii var ise, yoksa yapmanıza gerek yok
  • H2 alt başlık
  • H3 kapanış başlığı
  • Eski ya da ilişkili konu linklendirmesi, beğenbileceğiniz yazılar detayı tanıtımı
  • Kapanışta kullanıcıyı yoruma yönlendirecek sempatik ve çekici bir youtube çarpıtması olan, yazımı beğendiyseniz beğenmeyi ya da yorum yaparak sorularınızı aktarmayı unutmayın. Şeklinde yazı

Bu şekilde örneklendirme yapabilirim. Aslında bu yazımı baştan sona okursanız da az çok şematik açısından bilgi sahibi olacağınızı da belirtmemde fayda olacak.

Sosyal olduğunuzu gösterin

Sosyal Olduğunuzu Belirtecek Dost Siteler Bildirisi

Başlık biraz komik gelebilir ama elbette arkadaşlarınız ve arkadaşlarınızın da web sitesi vardır. Onlara destek olmaktan çekinmeyin. Neden mi? Çünkü kullanıcılar sosyal ve etkileşimi yüksek web sitelerini severler. Bu biraz pazarlama kısmına giriyor fakat bildiğiniz gibi bir iş görüşmesinde her ne kadar tahsil ve bilgi gerekse de kendinizi ne kadar iyi anlatır kaba tabir ile pazarlar iseniz işe sahip olma olasılığınız da o kadar artıyor.

Günümüzde Google ve türevleri olan Arama motorları insan hayatını internet ortamına tam anlamıyla taşıyor. Bunu ise geliştirdikleri algoritmalar ile okuduğumuz ya da aradığımız içeriklerin içlerine bakarak,

Doğal mı? Robotik yazıya mı sahip? Bunu gerçekten bir insan mı yazdı? Yazı da hata var mı? İnsanların hataları olabilir ama bu yazıyı yazan kişide hata yok, öyleyse robot olabilir karmaşaları ise oldukça fazla oluyor. Geçtiğimiz Mayıs ile Google’ın yaptığı algoritma güncellemesi ile içeriklerin hatalı olup olmaması oldukça dikkat çekiyor. Gözlemlerime bakacak olursak yazım hatası olan ve içerik haritası geniş olan siteler üst sıralara çıkmaya başlıyor.

Kıssadan hisse, yazılarınıza arkadaşlarınızın benzer yazılarını eklemekten çekinmeyin. Bencil olmayın ve paylaşımcı olduğunuzu insanlara gösterin. Akabinde sitenizde çoğunlukla sağ bölümde Sidebar, Bileşenler ya da Widgets olarak geçen bölüme bir dost siteler butonu da ekleyin ve arkadaşlarınızın sitelerini alt alta sıralayın ya da tablo yapın. Sitenizi ziyaret edecek kullanıcılara arkadaşlarınızın da olduğunu, eğer ki sitenizden keyif almadıysalar o siteleri de ziyaret edebileceklerini gösterin. Bu sizin ne kadar şeffat, paylaşımcı ve sosyal olduğunuzun en büyük kanıtlarından!

WordPress Püf Noktaları İçeriği

Değerli WordPress sever 🙂 Bu içeriğimizde kapsamlı bir şekilde WordPress Püf noktaları, WordPress basit SEO, içerik şeması ve dahasından bahsettim. Bu WordPress Püf Noktaları çok işine yarayacak bilesin 🙂 Soruların olursa bizlere aktarmaktan çekinme, işimiz destek yardım ederiz 🙂

Unutmadan, bir önceki yazımız: WordPress Hosting Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler e de bakmayı unutmayın. Bir nevi bu konu o konuya devam yazısı şeklinde yazıldı, dipnot hocam 🙂

0 Shares:
Bu makalelerimizi incelediniz mi?
stephen phillips hostreviews co uk sSPzmL7fpWc unsplash En çok tercih edilen Wordpress eklentileri
Devamını okuyun.

En çok tercih edilen WordPress eklentileri

WordPress eklentileri, web sitenizi, blogunuzu veya e-ticaret mağazanızı geliştirmenin kolay bir yoludur. Eklentilerin yardımıyla, WordPress’te dahil olmayan özellikler…